Artikel ‘Muziek maken doet iets met je!’

Muziekonderwijs hangt in de lucht. Overal ontstaan muziekprojecten en als het aan het Fonds voor Cultuurparticipatie (FCP) ligt, is dit nog maar het begin. Het Fonds wil ieder kind bereiken. Daarom wil het een beweging in gang zetten die er (op termijn) voor zorgt dat àlle kinderen in Nederland muziek gaan maken, binnenschools, buitenschools of in de vrije tijd. De vraag is: hoe zet je een buzz om in een beweging van betekenis?

Tekst: Annette Lubbers. Artikel gepubliceerd in Bulletin Cultuur & School. Downloaden.

Eerder verschenen artikelen over dit onderwerp in Bulletin Cultuur & School:

  • Nummer 51 (maart 2008): Op reis met de kunstbus, Over De Classic Express
  • Nummer 47 (mei 2007): Geef kinderen de muziek terug! Column van Jochem van Eeghen, directeur van het Prinses Christina Concours
  • Nummer 39 (oktober 2005): Proposo geeft muziekonderwijs flinke impuls. Na jarenlange klachten over de kwaliteit van het muziekonderwijs in het primair onderwijs lijkt het tij nu definitief gekeerd.
  • Nummer 35 (december 2004): De musicerende school. Door liedjes terug te brengen tot de meest eenvoudige noten slaagt project Pimba erin om leerlingen al na een paar lessen samen te laten spelen.
  • Nummer 33 (2004): Muziekeducatie slaat nieuwe weg in. Geen muziektheorie, maar zelf aan de slag met instrumenten is het nieuwe adagio in de muziekeducatie.

Downloaden: www.cultuurplein.nl/bulletin

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s