Vrij muzikaal spel als uitgangspunt voor muziekles voor kleuters

Een onderzoek naar de rol van vrij muzikaal spel als uitgangspunt voor een muziekeducatieve aanpak voor kleuters / van Hoek, E., Lutke, S., Nieuwmeijer, Chr. . – [S.l.] : [s.n.], [2011]. – 18 p. – Met lit.opg. – Onderzoek in opdr. van Stichting Toeval Gezocht.
Dit onderzoek beschrijft de eerste fase van een project die het ontwikkelen en uitproberen van een muziekaanpak voor jonge kinderen centraal stelt. De onderzoeksvraag van dit onderzoek luidt: Welke theorieën over, methodieken voor en ervaringen met muziekeducatie vanuit het ‘beeld van het competente kind’ zijn er in en buiten Nederland en welke aanknopingspunten bieden die voor een aanpak in het Nederlandse kleuteronderwijs. Bij de beantwoording van deze vraag wordt ingegaan op de principes van Reggio Emilia en de invloed hiervan, de rol van spel in de ontwikkeling van het jonge kind en het muzikale spel van jonge kinderen in het bijzonder. http://www.cultuurnetwerk.nl/producten_en_diensten/onderzoek_in_cultuureducatie/2011/papers/van_hoek.pdf

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s