Over de evolutie van gitaarles en Muzikant 2.0

Op de site van Mindnote (bedrijf van gitarist Meindert Bussink over Muziek, edutainment en e-cultuur) vind je niet alleen een column over de evolutie van gitaarles (o.m. over de opkomst van instructievideo’s op Youtube), maar ook korte interviews met bekende muzikanten over muziekeducatie. Elke muzikant wordt gevraagd naar zijn eigen opleiding, zijn idee over dat waar het accent op moet liggen bij muziekeducatie en welke rol hij denkt dat nieuwe media (internet, Ipod, gsm, games) kunnen vervullen bij muziekeducatie.
Hieronder de links naar de interviews van Mindnote:

Pim van de Werken (producer en muzikant) over muziekeducatie
Marco Kalnenek (labeleigenaar en toetsenist) over muziekeducatie
Die discussie over geschoolde vs ongeschoolde muzikanten…
Niels Aalberts (EHPO) over muziekeducatie
Martijn Crama (Music United) over muziekeducatie
Peter Visser (Bettie Serveert) over muziekeducatie
Bas Verweij (Interaction Designer & Charing X) over muziekeducatie
Jelle Paulusma (Paulusma en ex-Daryll-Ann) over muziekeducatie
Lourens van Haaften (People You Know, ex-Van Katoen) over muziekeducatie
Danny La Haye (Giovanca) over muziekeducatie
Evert Zeevalkink (professioneel gitarist) over muziekeducatie
Eelco Topper (o.a. Knobsticker/Kyteman/Giovanca) over muziekeducatie
Jelmer Gussinklo (3FM) over muziekeducatie
Vedran Mircetic (De Staat) over Muziekeducatie

Ook leuk om te lezen: het dossier over ‘Muzikant 2.0’. Titels van de bijdragen in dit dossier:
  • Digitale dinosaurus die maar niet wil uitsterven: MySpace
  • Beta-denken over muziek. Over ‘work in progress’ en vooruitgang
  • Perspectief op muziek
  • Muzikant en fan in een convergente muziekcultuur

Een gedachte over “Over de evolutie van gitaarles en Muzikant 2.0

Plaats een reactie